Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Flygaren1 ligger vackert på en höjd i södra Hägernäs i östra Täby. Namnet kommer av att Hägernäs länge präglades av Flygkåren F2 som låg intill vattnet och var Flygvapnets enda kår för sjöflygplan.

I Flygaren1 bor man med korta avstånd till natur och kommunikationer. Det är 350 meter till Hägernäs sandstrand och 100 meter till ett avslappnande skogsområde med fina löp- och promenadspår. Promenerar man ett par 100 meter ytterligare kommer man på ena sidan till Viggyholms småbåtshamn och på den andra sidan till torget i Hägernäs Strand.

Det är mycket bra kommunikationer i området. Det finns tre olika busslinjer som går till tunnelbanan vid Danderyds sjukhus, mot Kista eller Täby C samt till Roslagsbanan. På nätterna finns det nattbuss.

5 SNABBA OM FÖRENINGEN

• Föreningen 1 bildades den 1 oktober 2010
  • 280 lägenheter som är fördelade i 23 flerbostadshus som har 2 eller 5 våningar
  • Det finns bergvärme i alla femvåningshus och det är luftvärmeväxlare i låghusen
  • Föreningen är anslutna till kollektiv bredband och TV via Bahnhof och Sappa
  • Det finns en föreningslokal och gästlägenheter att hyra för en dygnsavgift

Parkeringsplats

Parkeringsplatserna följer inte med lägenhet, utan det är separat kö. Vi kan ej svara på hur lång tid det tar. I väntan på egen p-plats erbjuds boendeparkering till reducerat pris på våra gästparkeringar.

För att ställa sig i kö för parkering eller garage samt vid uppsägning så skickar man ett mejl till: parkering@flygaren1.se

Vanlig p-plats: 250 kr/mån
P-plats med elstolpe: 320 kr/mån